Fit First

Siden skoleåret 19/20 har Rødkærsbro Skoles indskoling arbejdet med et nyt og spændende trivsel- og bevægelsesinitiativ. Hele indskolingen (0. – 3. klasse) skal tre gange om ugen deltage i en ny navngivet time, som hedder Fit First.

Fit First er et koncept udviklet af Syddansk Universitet, Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund i samarbejde med 10 specialforbund med fokus på højintense og involverende idrætsaktiviteter. Fit First er empiri- og forskningsbaseret fokuseret på børn i indskolingen og rettet mod at højne børnenes motivation til bevægelse, generelle sundhed, trivsel og inklusion.

Hvis du vil vide mere om Fit First kan du frit læse videre og downloade deres koncept-manual ved at trykke videre HER.