Lokaleplan

Lokaleplan over Rødkærsbroskole

Skolens fysiske opbygning:
Indskolingen 0.-3. klasse er i en fløj fra 2002, lokalerne ligger parvis med et fællesrum. Fællesrummet bliver brugt til SFO.
Mellemtrinet 4.-6. klasse er i den nederste etage i en fløj fra 2008.
Udskolingen 7.-9. klasse er på den øverste etage i en fløj fra 2008.
I fløjen fra 2008 er der ud over 2 fællesrum på hver etage også et auditorium med projektor og surround sound.

A-fløjen har været under renovering og ombygning - et flot projekt, der blev afsluttet i 2010. A-fløjen huser fra 1/8 2013 Klub Rødkær

I 2004 blev det fælles folke- og skolebibliotek "Byens bibliotek" centralt placeret på skolen (i den tidligere gymnatisksal) lige ved siden af skolens aula. Ved aulaen ligger også musiklokalet, der har en stor foldevæg der kan skubbes til side og lægges til aulaen.
I 2004-05 blev skolens nye fysiklokale etableret i samme område.

Der er elevator og trappelifte flere steder på skolen samt flere handicaptoiletter.

Særlige faciliteter på skolen:
I forbindelse med skolen er hallen og boldbaner der bruges til idrætsundervisning.
Der er multibane i forbindelse med hallen, der bruges både i frikvarterene og i idrætsundervisningen. I sammenhæng med vores store multiområde og multibane er der en pumptrackbane, der rækker mod vores dejlige æbleskov.

Undervisningslokalernes indretning:

I alle klasser fra 1.-9. klasse er monteret SmartBoard
I mellemtrin og udskolingen har hver elev rådighed over to lockers med nøgle, skabene er placeret ud for deres stamlokaler.